Katılım Şartları
Asgari 18 yaşında olmak,
En az Lise veya dengi okul mezunu olmak,
Eğitimi takip edebilecek seviyede matematik ve fizik bilgisine sahip olmak,
SHGM tarafından yetkilendirilmiş hastanelerden (Yetkilendirilmiş hastaneler listesi için tıklayınız) 1. sınıf sağlık raporu almak,
Adli sicil kaydı temiz olmak,
Kurs Aşamaları
Modüler havayolu pilot lisansı eğitimi PPL, PIC, ATP Teori, NR, IR, CPL ve ME eğitim aşamalarından oluşur. Tüm bu aşamaları başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz ATPL lisansı sahibi olurlar ve herhangi bir havayoluna FO (First Officer) başvuruları için hazır hale gelirler. Bu aşamadan sonra öğrencimizin (ulaşılan aşamada pilotun) farklı havayollarına yapacağı başvuru ve mülakat süreci başlar.
Hususi Pilot Lisansı Eğitimi (PPL)
ATPL sahibi olup havayolunda çalışmak isteyen bir pilot adayı öncelikle pilotluğun temelini oluşturan PPL eğitimini almak zorundadır. Pilotluk eğitiminin ilk aşaması olan PPL 106 saat Teorik Eğitim ve 45 saat (5 saati ise simülatörde) uçuş eğitiminden oluşur. Uçuş eğitiminin bir kısmı öğretmen eşliğinde pilot çift kumanda uçuşu (Dual) olarak yapılırken bir kısmı da yalnız uçuş (PIC) olarak gerçekleştirilir.
Teorik eğitimini başarıyla tamamlayan öğrencilerin uçuş eğitimine başlayabilmesi için SHGM tarafından yapılan ve 120 sorudan oluşan teorik bilgi sınavından 75 puan (%75) almaları gerekir.
Sınavda 4 kere başarısız olan öğrenci re-take (tekrar) eğitimi alır ve yeniden 4 hakka sahip olur.
Teorik Eğitim, SHGM Bilgi Sınavı, Uçuş Eğitimi ve Kontrol uçuşu (SHGM tarafından görevlendirilen bir kontrol pilotu öğrencinin becerilerini 01.30 saatlik bir uçuş sürecinde test eder) sürecini başarıyla tamamlayan aday PPL almaya hak kazanır.
ATPL Teori Eğitimi (Uzaktan Eğitim)
Bu safha PPL sahibi bir pilotun herhangi bir ticari faaliyette bulunabilmek ve bir havayolunda çalışmak için alması gereken ileri düzey teorik derslerden oluşur ve adayların ATPL düzeyinde bilgi seviyesine ulaşmalarını hedefler. ATPL teori sürecinde aday, PPL safhasında özet olarak gördüğü dersleri 650.00 saatlik bir eğitimle ayrıntılı olarak tekrar görür.
14 ayrı dersten oluşan ATPL teori eğitimi Başkent Yıldızları bünyesinde %90 uzaktan eğitim %10 sınıf içi eğitim şeklinde verilmekte ve yaklaşık 5 ay sürmektedir. ATPL teori eğitimi 3 aşamadan oluşur, her aşama tamamlandığında, öğrencilerimiz ilgili aşamada yer alan derslerden SHGM tarafından yapılan sınavlara girmeye hak kazanır.
SHGM tarafından yapılan sınavlarda her bir dersten (14 ders) ayrı ayrı %75 başarı sağlaması gerekir.
Öğrencilerin toplam 14 ders için 6 oturum hakkı ve her ders için 4 sınav hakkı bulunmaktadır. Tüm derslerin bu kriterlere göre tamamlanması gerekmektedir.
ATPL teori eğitimi tamamlandıktan sonra en geç 12 ay içerisinde sınavlara başlanmalıdır. İlk sınava girilmesinden itibaren en fazla 18 ay içerisinde 14 sınav da tamamlanmalıdır. Belirtilen şartlar altında tüm sınavları tamamlayamayan (başarısız olan) öğrencilerin “Re-take Kursu” alarak 14 sınava (daha önce başarılı oldukları da dahil) tekrar girmeleri gerekir. ATPL teori sınavlarını başarıyla tamamlayan öğrencinin en geç 24 ay içerisinde CPL(A) lisansı alası gerekir, aksi takdirde sınavları geçersiz sayılır.
Gece Uçuşu (NR)
PPL sahibi adayın, ticari pilot olabilmek tek motorlu bir uçakta 5 saatlik gece uçuşu yapması gerekir.
Sorumlu Pilot Uçuşu (PIC)
PIC uçuş, uçakta sorumlu pilot olarak uçmak anlamına gelmekte olup, öğrenci kontrol ve sorumluluğunda gerçekleştirilmesi gereken uçuşlardır. ATPL adayının ilerleyen aşamalardaki eğitimleri tamamlayabilmesi için toplamda, PPL aşaması dâhil, 100 saat PIC olarak uçuş yapması gerekir.
Aletli Uçuş Eğitimi (IR)
Aletli Uçuş Eğitimi (IR), havayolu pilotu olabilmek için gerekli eğitimlerden biridir. 50 saat PIC uçuşu tamamlayan öğrenci IR (Instrument Rating – Aletli Uçuş Yetkisi) eğitimine başlayabilir. IR eğitimi, öğrenci pilota görerek uçuş şartlarının bulunmadığı durumlarda uçak içindeki göstergeleri ve yardımcı seyrüsefer cihazlarını kullanarak uçağı emniyetli bir şekilde uçurmayı öğretmek için verilir. IR eğitimi; 18 saat teorik eğitim ve 50 saatlik uçuş eğitimini kapsar. Uçuş eğitiminin 15 saatlik kısmı uçakta gerçek uçuş olarak, 35 saatlik kısmı ise simülatöründe gerçekleştirilir.
Ticari Pilot Lisansı Eğitimi (CPL)
Ticari Pilot Lisansı Eğitimi (CPL), aşaması öğrenci pilotun herhangi bir ticari uçuş faaliyetinde bulunabilmesi için tamamlanması gereken eğitim sürecidir. Bu aşamada, PPL eğitim sürecinde öğrenilen hareketler daha detaylı şekilde tekrar edilerek geliştirilir. CPL eğitimi, 15 saatlik (IR eğitimini almamış öğrenciler için 25 saat) uçuş eğitimini kapsamaktadır. IR ve CPL aşamalarını tamamlayan öğrenci pilotlar her ikisinin kontrol uçuşuna beraber girebilir. CPL kontrol uçuşuna girebilmek için ATPL teori sınavlarının başarıyla tamamlanması gerekir.
Çok Motor Yetkisi Eğitimi (ME)
CPL/IR kontrol uçuşunda başarılı olan öğrenci, çok motorlu uçakta uçuş yetkisi alabilmek için Çok Motor Yetkisi Eğitimi (ME) eğitim aşamasına geçer. Öğrenci pilot geliştirdiği yetenekleri bu aşamada çok motorlu bir uçak üzerinde uygulamayı öğrenir. ME aşaması, teori ve uçuş eğitimini kapsamaktadır. ME uçuş eğitimi simülatör eğitimiyle başlar ve ardından öğrenilenler uçak üzerinde uygulanır. Eğitim sonunda SHGM kontrol pilotu eşliğinde 2 saatlik ME/IR kontrol uçuşu gerçekleştirilir. Kontrol uçuşunda başarılı olan pilot lisansına çok motor yetkisini de işletir ve bu yetkiyle beraber pilotun lisansı havayoluna FO (First Officer) başvuruları için hazır hale gelir. Bu aşamadan sonra pilotun farklı havayollarına yapacağı başvuru ve mülakat süreci başlar.